30.01.2014 r.

Śpiew i taniec to elementy, które w wieku przedszkolnym są aktywnościami niezwykle rozwijającymi. Dziś poświęciliśmy im prawie cały czas zajęć zarówno Wiktorka, Antosia, jaki i Maksia. Rodzice i czytelnicy wybaczcie brak zdjęć, ale fotografa (czyli mnie) pochłonął dziś zupełnie taniec z dziećmi 🙂

W internecie znaleźć można bardzo dużo piosenek dla dzieci z pokazywaniem. Do tych, które nie mają „zestawu ruchów”, układam je sama – bardzo polecam takie rozwiązanie, jest przy nim sporo śmiechu. Łącząc śpiew z pokazywaniem sprawiamy, że dzieci szybciej uczą się tekstu piosenki, a także chętniej ją wykonują. Trudno nie wspomnieć też o walorach biegania, podskakiwania, czworakowania, poruszania się cwałem, wykonywania wszelkich ruchów związanych z dużą i małą motoryką.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że zajęcia muzyczne sprawiają dzieciom dużo radości, pozwalają się wyszaleć i zaspokoić ogromną w tym wieku potrzebę ruchu.

Dzisiaj wykorzystaliśmy następujące piosenki:

„Koniki”

Noga goni nogę, biegają koniki, stukają kopytka w rytm muzyki (biegamy w kółeczko po sali, podskakując)

Jedna noga tupie tup, tup, tup (zatrzymujemy się i tupiemy jedną nogą)

Druga noga stuka stuk, stuk, stuk (tupiemy drugą nogą)

Konik skacze sobie hop, hop, hop ( podskakujemy trzy razy w miejscu)

Koniku w drogę wiooooo !

I tutaj piosenka zaczyna się od początku.

„Paluszek”

Tu paluszek, tu paluszek (pokazujemy najpierw jeden palec wskazujący, później drugi)

Kolorowy mam fartuszek (łączymy dłonie przed sobą i poruszamy tak jakbyśmy bujali dziecko)

Tutaj rączka, a tu druga (pokazujemy najpierw jedna dłoń, następnie drugą)

A tu oczko do mnie mruga ( dłoń podnosimy na wysokość oka i zamykamy ją i otwieramy na zmianę)

Tu jest buźka, tu ząbeczki (dotykamy najpierw ust, następnie ząbków)

Tu wpadają cukiereczki ( raz jedną, raz drugą ręką udajemy, że wkładamy coś do buzi)

Tu jest nóżka i tu nóżka ( wystawiamy w przód jedną nogę, a następnie drugą)

Chodź zatańczyć jak kaczuszka (kucamy i machając „skrzydełkami” poruszamy się w rytm płynącej melodii po sali).

„Misie szare”

Ty i ja, Ty i ja, Ty i ja (stoimy w parach na przeciwko siebie i machamy dwoma rączkami na boki)

Misie szare, misie szare obydwa (obracamy się powoli w kółeczko, każdy wokół własnej osi)

I kochają się te misie, przytulają sobie pysie (przytulamy się do siebie)

Misie szare, misie szare obydwa (obracamy się każdy wokół własnej osi)

A na koniec „Dzik jest dziki” z Akademii Pana Kleksa 🙂 Ma już swoje lata, ale do zabaw ruchowych jest niezastąpiona !

Zaczęliśmy także naukę naukę zimowej piosenki „Tupu tup po śniegu”.

Przedstawione piosenki dosyć trudno jest znaleźć w internecie, ale oczywiście chętnie się podzielę tymi i nie tylko (kontakt w zakładce DOŁĄCZ DO NAS).

Pozostając w muzycznym klimacie… Polecam serdecznie do przeczytania artykuł o „Efekcie Mozarta” –  http://www.reedukacja.pl/default.aspx?action=view&item=28

Osobiście w pracy z dziećmi bardzo często wykorzystuję muzykę klasyczną, szczególnie Mozarta. Najczęściej jest włączona po prostu cichutko w tle zajęć i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że nie raz tym sposobem udało mi się wyciszyć i uspokoić przedszkolaki. Poza licznymi zaletami wskazanymi w artykule warto podkreślić też te związane z rozwijaniem wrażliwości muzycznej dziecka oraz jego znajomości kultury. Serdecznie polecam rodzicom!

Reklamy
Napisane w Zajęcia muzyczne, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Styczeń 2014
Pon W Śr C Pt S N
« Gru   Lu »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
%d blogerów lubi to: