Poznajemy bajkę „O rybaku i złotej rybce”

Zarówno Wiktorek, jak i Maksiu (pozdrawiamy Antosia, który dziś musiał zostać w domku) poznali dziś bajkę „O rybaku i złotej rybce”. Opowiadanie wzbogacone było obrazkami układającymi się w historyjkę. Po skończonej opowieści chłopcy próbowali ułożyć ilustracje w odpowiedniej kolejności.

03033001

Zdj¦Öcie0615

 

Wiktorek i Maksiu dobrze poradzili sobie z zadaniem, pokazując mi tym samym, że uważnie słuchali opowiadania.

Postanowiliśmy także wykonać własną rybkę (raczej kolorową niż złotą 😉 ). Wiktorek zrobił ją z kolorowych kółeczek metodą origami płaskiego:

03033005

03033006

 

Praca była bardzo wymagająca, gdyż jak można zauważyć na zdjęciu rybka ma bardzo dużo łusek.

Maksiu natomiast zrobił rybki z starych płyt CD:

Zdj¦Öcie0616

Zdj¦Öcie0617

Zdj¦Öcie0625

 

Takie płyty można wykorzystać do naprawdę różnych celów. Przy temacie o ruchu drogowym często służyły nam jako kierownice pojazdów.

Moje trzylatki ćwiczyły dziś także umiejętności matematyczne z wykorzystaniem kart pracy:

03033002

03033003

Zdj¦Öcie0619

03033015

Celem pierwszej karty pracy było połączenie żółwików z tą samą cyfrą. Następnie prosiłam chłopców o pokolorowanie zwierzątek z cyfrą jeden, narysowanie krzyżyka na tych z cyfrą dwa, otoczenie pętelką żółwi z cyfrą trzy itd. W wypadku drugiej karty pracy zadanie polegało na połączeniu (po wcześniejszym przeliczeniu) równolicznych zbiorów elementów.

Maksiu i Wiktorek ćwiczyli dziś także dopasowywanie elementów do odpowiednich zbiorów:

03033012

Zdj¦Öcie0621

 

Najpierw prosiłam, by chłopcy włożyli do jednej pętelki kwadraty, a do drugiej trójkąty, następnie do jednej figury czerwone, do drugiej zielone ( plus tłumaczenie: „pozostałych figur nie możemy umieścić w żadnym z dwóch zbiorów, gdyż nie są ani czerwone ani zielone”). Na koniec zadanie chłopców polegało na umieszczeniu w jednej pętli figur zielonych, a w drugiej kwadratów. Przy tym zadaniu tłumaczyłam chłopcom to, że zielone kwadraty należą zarówno do jednego, jak i do drugiego zbioru. Ostatecznie zgodnie umieściliśmy je na środku.

 

Advertisements
Napisane w Matematyka dla dzieci, Zajęcia plastyczne, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Marzec 2014
Pon W Śr C Pt S N
« Lu   Kwi »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
%d blogerów lubi to: