Owocowy tydzień część 2

Inspiracją do owocowej matematyki stał się dla nas wiersz Marii Czerkawskiej „Kto powie?”. Wiktorek układał na materacu podaną przeze mnie liczbę owoców, wspólnie określaliśmy których z nich jest najwięcej, a których najmniej. Ćwiczyliśmy określenia: mało, więcej, najwięcej.

Chłopiec przeliczał wszystkie owoce, a także dopasowywał do nich kartonik z odpowiednią liczbą kropek.

Wykonaliśmy także jesienny kosz z owocami z kart pracy box-u „Tropiciele”.

Wiktorek próbował też swoich sił w klasyfikowaniu obrazków przedstawiających elementy z trzech kategorii: owoce, warzywa i środki higieny osobistej.

Zadania tego typu są dla dzieci niezwykle rozwijające i warto wykonywać je jak najczęściej, modyfikując na różne sposoby. Na umiejętności klasyfikowania bazuje bowiem kształtowanie pojęć, w tym także matematycznych. Dzięki takim ćwiczeniom dzieci zaczynają lepiej rozumieć rzeczywistość.

Dobrym i naturalnym sposobem kształtowania umiejętności klasyfikowania jest zabawa w porządkowanie np. autka na półce, maskotki w pudełku, kredki w kubku itd.

 

Reklamy
Napisane w Jesień, Matematyka dla dzieci, Zajęcia plastyczne, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Wrzesień 2014
Pon W Śr C Pt S N
« Sier   Paźdź »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
%d blogerów lubi to: