Przymiotniki przeciwstawne i przyimki

Milenka i Hania bardzo się polubiły 🙂

IS_WP_20150210_009

Na wczorajszych zajęciach praktycznie nie mogłam Ich od siebie odciągnąć. Bawiąc się w kulkach z dużym zaangażowaniem dyskutowały o swoich zabawkach i (to zdecydowanie ulubiony temat) plasterkach, które kiedykolwiek i gdziekolwiek miały naklejone 😉

IS_WP_20150210_013

Na szczęście udało mi się wtrącić z dyskusję 😉 Od jakiegoś czasu ćwiczę z dziewczynkami przymiotniki przeciwstawne. Obie coraz lepiej radzą sobie już z takimi określeniami jak: mały-duży, wysoki- niski, mokry- suchy, brudny- czysty, gruby- chudy, krótki- długi. Do ćwiczeń tego typu wykorzystuję ilustracje, które układam przed dziećmi parami. Ideałem było, by pokazywanie maluchom przedmiotów np. mokrej i suchej koszuli czy brudnych i czystych butów. Nie musimy jednak gromadzić tych wszystkich przedmiotów na raz. Warto wykorzystywać sytuacje, które nadarzają się w życiu codziennym np. kiedy na spacerze mijamy dwa drzewa, z których jedno jest wysokie, a drugie niskie.

Drugim ćwiczeniem nad którym od jakiegoś czasu mocno się skupiamy są przyimki: za, na, pod, przed,w, obok. Opanowanie ich jest dla przedszkolaków stosunkowo trudne. Warto zacząć więc od dwóch z nich np. „na” i „pod” i stopniowo wprowadzać kolejne. Hania i Milenka chętnie wykonują tego typu ćwiczenia 🙂

Reklamy
Napisane w Inne, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Luty 2015
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
%d blogerów lubi to: