System Edukacji PUS

Czy słyszeliście o Systemie Edukacji PUS? A może ktoś z Was miał okazję go wypróbować?

PUS pamiętam jeszcze z czasów swojej szkoły podstawowej 🙂 Zupełnie o nim zapomniałam, aż tu ostatnio natknęłam się na stronę http://www.pus.pl/ i postanowiłam włączyć ten system w edukację Wiktorka.

Na wyżej wspomnianej stronie internetowej znaleźć możemy następujące informacje:

System Edukacji PUS (Pomyśl – Ułóż – Sprawdź) to system, który łączy naukę, zabawę i samokontrolę. Stanowi on skuteczną pomoc w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poszerza i utrwala wiedzę rozwijając aktywność poznawczą dziecka w procesie samokształcenia. Uczy wytrwałości w dążeniu do celu. Służy do nauki, zabawy i terapii indywidualnej i grupowej, w przedszkolu, w szkole i w domu. Zabawa z PUS-ami polega na rozwiązywaniu zadań zawartych w książeczkach i jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym. Po zakończeniu zadania dziecko samo sprawdza, czy odpowiedź ułożona z klocków jest poprawna i zgodna z wzorem kontrolnym pokazanym w książeczce przy rozwiązywanym zadaniu.

Pierwszą rzeczą, którą musimy mieć, by zacząć pracować z PUS-ami jest zestaw kontrolny, który prezentuje się następująco:
WP_20151001_002

WP_20151001_001WP_20151001_003

Na jednej części pudełka znajdują się cyfry, druga jest pusta. W środku znajduje się dwanaście kwadratowych, płaskich klocków. Z jednaj strony napisane są na nich cyfry, z drugiej namalowane kolorowe trapezy.

Posiadając taki zestaw, kupić możemy wybraną z naprawdę szerokiej oferty dowolną książkę z oferty wydawnictwa  (http://www.pus.pl/kategoria-produktu/system-edukacji-pus/) i rozpocząć naukę.

My wybraliśmy na początek zeszyt „Rusz głową. Zabawy i gry logiczne”.

rusz-glowa-1-gry-i-zabawy-logiczne-b-iext22385257

Na jego przykładzie postaram się wyjaśnić na czym polega praca z PUS-ami.

Przykładowe zadanie z powyższego zeszytu polega na wskazaniu „CO BYŁO NAJPIERW?”.

IS_WP_20151001_005

Na zdjęciu widoczne są tylko trzy linijki, w każdym zadaniu jest ich jednak dwanaście (tyle, ile klocków w zestawie kontrolnym).  Po lewej stronie kartki narysowane są klocki. Tak więc przystępując do rozwiązania pierwszej linijki, dziecko bierze do ręki klocek z cyfrą 1 i w tym wypadku kładzie go na polu z cyfrą 5 (prawidłowemu rozwiązaniu, czyli pustej gałązce przyporządkowana jest właśnie ta cyfra). Cały proces powtarzany jest dwanaście razy.

Kiedy już wszystkie klocki znajdują się w pudełku, zamykamy je i odwracamy na drugą stronę. Następnie otwieramy pudełko i sprawdzamy czy wzór powstały z trapezów jest taki sam, jak ten narysowany obok zadania:

IS_WP_20151001_009

IS_WP_20151001_011

Co o tym sądzicie? Wiktorkowi ten system bardzo się spodobał 🙂 Na pewno często będziemy do niego wracać. Tym bardziej, że wybór zeszytów jest naprawdę ogromny!

Polecamy!

Reklamy
Napisane w Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Październik 2015
Pon W Śr C Pt S N
« Wrz   List »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
%d blogerów lubi to: