A, B, C… czyli czytamy i piszemy :)

Na naszych zajęciach sporo czasu poświęcamy na naukę czytania i pisania.

Dlaczego?

Po pierwsze zarówno Wiktorek, jak i Karolek bardzo lubią zabawy z literkami, po drugie będzie to miało dla nich ogromne zalety w przyszłości. Jakie? W wielu pozycjach książkowych i artykułach zamieszczonych w Internecie znaleźć możemy informacje, że łatwiej jest nauczyć pisać i czytać czterolatka niż sześciolatka. Czy naprawdę tak jest?

Myślę, że zdecydowanie tak. Dzieje się tak między innymi dlatego, że na czterolatku nie ciąży jeszcze żadna presja. On nie musi jeszcze umieć czytać, więc automatycznie rodzic/nauczyciel traktuje takie zajęcia jako coś dodatkowego/jako zabawę. Tym samym proces jest dla malucha przyjemniejszy i bardziej kojarzy mu się z rozrywką, niż nauką. Dodatkowo dochodzi do tego fakt, iż młodszym dzieciom nauka przychodzi bardziej naturalnie i chłoną wszystkie informacje w niesamowicie szybkim tempie.

Po co więc sześciolatek/siedmiolatek ma się męczyć z nauką czytania w szkole, kiedy istnieje już spora presja? (bo Kasia już umie czytać, bo Maciuś nie składa już literek itd.) Myślę, że wspaniałym rozwiązaniem jest zabawa z czytaniem i pisaniem już od najmłodszych lat przedszkolnych 🙂 U nas póki co, sprawdza się to naprawdę świetnie.

Na dzisiejszych zajęciach zaproponowałam chłopcom kilka ćwiczeń w czytaniu i pisaniu 🙂

Dwuletni Karolek, który zna już naprawdę dużo literek i rozpoznaje niektóre wyrazy, zajął się segregowaniem kolorowych patyczków z literami:

IS_WP_20151209_007IS_WP_20151209_008IS_WP_20151209_011

IS_WP_20151209_012IS_WP_20151209_003

Zadanie wykonał bezbłędnie. Aby wzbogacić ćwiczenie, przy okazji segregowania wymienialiśmy słowa zaczynające się od danej literki. Do każdej z nich chłopiec potrafi podać już co najmniej jeden wyraz.

Pięcioletni Wiktorek sporo czasu na zajęciach poświęcił nauce pisania wybranych liter:

IS_WP_20151209_016

IS_WP_20151209_020IS_WP_20151209_021

Efekty jak widać, są naprawdę wspaniałe 🙂

Nie zabrakło także ćwiczeń w czytaniu. Wykorzystaliśmy do nich karty pracy z serii „Od gwiazdki do bajki” wydawnictwa Epideixis.

Pierwsze ćwiczenie polegało na zakreśleniu wyrazu, który opisuje przedmiot widoczny na ilustracji powyżej.

IS_WP_20151209_022

IS_WP_20151209_023

W drugim, zadaniem Wiktorka było zakreślenie właściwego obrazka, pasującego do podpisu:

IS_WP_20151209_025

IS_WP_20151209_027

 

Reklamy
Napisane w Czytanie, Mała motoryka, Rozwój dziecka, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Grudzień 2015
Pon W Śr C Pt S N
« List   Sty »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
%d blogerów lubi to: