Znaki mniejszości i większości, czyli dziecięca matematyka :)

Posługiwanie się znakami mniejszości, większości i równości ćwiczymy z Wiktorkiem już od dłuższego czasu. Na samym początku nasz pięciolatek wstawiał je pomiędzy zbiorami składającymi się z różnego typu przedmiotów, owoców, kółeczek i tak dalej. Kolejnym etapem było wstawianie znaków pomiędzy pojedyńcze cyfry

np. 3 < 5;      6 > 2;      7 = 7

Na dzisiejszych zajęciach poszliśmy o krok dalej. Zaproponowałam Wiktorkowi wstawianie znaków mniejszości, większości i równości pomiędzy działania. Jak widać na zdjęciu, celowo otoczyłam je pętelkami, by dwa zbiory były lepiej widoczne i wyróżnione. Celowo również wybrałam takie zestawienia, które wymagały nie tyle obliczeń, co spostrzegawczości i ruszenia główką 😉

np. 1 i 2+2  – Wiktorek trafnie zauważył, że nawet gdybyśmy do prawej strony nie dodali drugiej dwójki, to i tak byłoby tam więcej.

3 i 0+3 – zauważenie, że po obu stronach mamy dokładnie taką samą wartość, wbrew pozorom wcale nie będzie dla kilkulatków takie proste 😉

podobnie: 3-3 i 0

5+1 i 5-1 – też bardzo ciekawy przykład do przećwiczenia z dziećmi.

IS_WP_20160519_002IS_WP_20160519_003IS_WP_20160519_005

Reklamy
Napisane w Matematyka dla dzieci, Zajęcia przedszkolne

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie
Kup i polecaj:
Przygody Fenka - nowego bohatera
z Bielska-Białej!
Seria Dobre zachowanie
Kalendarz
Maj 2016
Pon W Śr C Pt S N
« Kwi   Czer »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
%d blogerów lubi to: